Nieuw dashboard voor Telecom-bedrijven

20 februari 2018

Het nieuwe Telecom-dashboard, ontwikkeld door Esri, geeft organisaties de mogelijkheid om inzicht te krijgen in de status van hun vaste of glasvezelnetwerken. Het dashboard bevat allerlei informatie en een overzichtelijke kaart. De gebruiker kan op een intuïtieve manier ontdekken wat er staat. 

In de kaart van het dashboard, die centraal staat, worden de locaties van de storingen weergegeven. Hier staat een overzicht naast van alle klanten die hinder ondervinden van de storingen. Voor elke storing is een speciaal rapport opvraagbaar met daarin de gegevens van de storing.

Verder zijn alle monteurs die in het veld aan het werk zijn op de kaart te vinden. Via het dashboard zijn de gereed-meldingen of verwachte reparatietijden van de monteurs te zien. De gereed-meldingen of inschattingen van de opdracht kunnen realtime gedeeld worden met de klantcontact-afdelingen of met de klanten zelf. Ten slotte wordt in het dashboard ook aangegeven hoeveel van de klanten zonder connectie zitten.

Het Telecom-dashboard biedt iets wat er nu nog niet is. “Met behulp van het dashboard kunnen telecom-organisaties snel ingrijpen waar dat nodig is en kunnen zij hun klanten efficiënter, sneller en beter informeren”, zegt Mark Desar, business developer van Esri Nederland.

Een voorbeeld van het dashboard dat Esri heeft ontwikkeld is online voor iedereen te bekijken, deze representatie bevat gesimuleerde data.

Bekijk hier het dashboard

Lees meer over de toepassing van ArcGIS voor telecom-bedrijven

Heeft u nog vragen, neem dan contact op met contact@esri.nl