Carla Oosterheert van KPN wint GIS Pro Award

12 april 2016

Carla Oosterheert, specialist geo-informatie bij KPN, heeft tijdens de Esri GIS Tech 2016 uit handen van CTO Jeroen van Winden van Esri Nederland de GIS Pro Award gekregen. De award is een bekroning voor de substantiële bijdrage die zij op GIS-gebied aan KPN levert. Oosterheert is de initiator van het GIS-team binnen de nieuwe afdeling PQE Customer Experience en brengt door middel van geografie de verschillende afdelingen binnen KPN dichter bij elkaar. 

Pionierswerk

Esri Nederland heeft de GIS Pro Award in het leven geroepen om GIS-professionals die een leidende rol, binnen de eigen organisatie en daarbuiten, innemen een blijk van waardering te geven. Het GIS-werkveld is erbij gebaat dat er pioniers zijn die het werkveld verbreden en mensen de kracht van geo-informatie laten inzien en ervaren. Hierdoor kunnen steeds meer mensen uit verschillende afdelingen gebruik maken van de kracht van geografie.

Betere samenwerking

Esri Nederland kijkt met bewondering naar het pionierswerk van Carla Oosterheert. Jeroen van Winden vertelt: “Carla stimuleert het gebruik van GIS binnen de verschillende afdelingen van KPN. Zowel voor het vaste netwerk als het mobiele domein. Ze benadert de verschillende afdelingen proactief en helpt en inspireert om business processen verder te optimaliseren met geografie. Assets van zowel vast als mobiel worden nu steeds meer onderling inzichtelijk gemaakt in een kaart, wat leidt tot beter inzicht, zodat iedereen binnen de verschillende afdelingen hetzelfde beeld heeft.”

Customer journey

Na de overhandiging van de award nam Carla Oosterheert het woord: “Het is een eer om deze GIS Pro Award te mogen ontvangen en ik ben er ontzettend blij mee. KPN heeft als missie om mensen altijd en overal te verbinden en het leven leuker en makkelijker te maken. KPN is toonaangevend met zijn netwerken en wil de vaste en mobiele netwerken naar de toekomst toe verder integreren. Aangezien locatie daarbij vaak de verbindende factor is, ligt daar een kans om ook op het gebied van GIS meer naar elkaar toe te groeien. Uiteindelijk willen we daarin verder gaan en ook met de operationele en commerciële afdelingen nog meer samenwerking zoeken. Doordat de informatie beter te delen is binnen de organisatie nemen barrières af en verbetert uiteindelijk de gehele customer journey.”