customer success manager

In deze tijd gaan de ontwikkelingen van de IT razendsnel. De digitale transformatie, Internet of Things en Big Data zijn een paar termen die deze ontwikkelingen aangeven. In deze snelle wereld en snelle verandering zijn locatie en geografie een zeer belangrijk component. Esri levert geografische informatiesystemen (GIS) die het mogelijk maken om binnen deze trends het locatiecomponent te gebruiken voor het maken van betere en snellere beslissingen. Esri is de wereldmarktleider op het gebied van GIS en heeft het allerbeste en meest complete GIS platform ter wereld. Elke dag mogen wij onze klanten begeleiden in het succes gebruiken van ons platform. Dit doen wij vanuit een gemotiveerd salesteam in diverse markten.Wij groeien en wij hebben ambities en wij willen onze klant goed blijven bedienen en daarom zoeken wij binnen onze salesafdeling versterking voor ons Customer Succes Manager (CSM)-team. De CSM’er speelt bij Esri een belangrijke rol in het contact houden met onze klanten. Het team van CSM’ers is een team van binnendienst sales mensen die gedreven wordt door contact leggen met klanten, actief bellen en succes scoren. Dit succes kent meerdere onderdelen:Tevreden klanten, deelnames van klanten aan Esri-evenementen en omzet op software, diensten en opleidingen.

Customer success manager

Locatie Rotterdam


De customer success manager werkt marktoverstijgend en hierdoor is het een zeer diverse en uitdagende functie. Het is een functie waarbij commerciële vaardigheden en inhoud samenkomen. De missie van Esri Nederland is de gebruiker van geo-informatie succesvol maken en daar kan jij elke dag aan bijdragen. Hierbij hanteren wij de waarden betrokken, betrouwbaar en inspirerend. Voor deze uitbreiding zijn er drie hoofdtaken die leidend zijn voor het werk:

  • Leads opvolgen van proefabonnementen en marketingacties
  • Proactief benaderen van een klantenbestand
  • Medeverantwoordelijk voor ontwikkelingen nieuwe proposities en sales- en marketingacties

Functie

  • Ontwikkelen van een plan voor het beheer van zijn/haar transactionele klantengroep.
  • Structureel en proactief bellen van onze klanten.
  • Samenwerken met Marketing voor opvolgen leads.
  • De ‘trusted advisor’ zijn van de klant.
  • Stimuleren en inspireren met als doel GIS breder bij de klant in te laten zetten.
  • Kwalificeren van kansen in overeenstemming met de processen en hulpmiddelen bij Esri.
  • Identificeren en adviseren over het gebruik van GIS bij de klantorganisatie.
  • Mee ontwikkelen van solutions.
  • Demonstreren en positioneren van de mogelijkheden van het platform, de functionaliteit en de waarde voor de business van de klant.
  • Nauwkeurig onderhouden van de salesfunnel en het klantenbestand.

Wat wij vragen

  • Je hebt een HBO of WO werk- en denkniveau en een afgeronde opleiding bij voorkeur op het raakvlak van techniek en commercie.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare rol.
  • Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden en je werkt gestructureerd. Daarnaast ben je analytisch sterk, proactief, resultaatgericht en werk je graag samen.
  • Goede communicatie- en presentatietechnieken, zowel in schrift als verbaal.
  • Klant- en servicegericht, goed kunnen luisteren.
  • Je hebt bij voorkeur kennis en ervaring in het gebruik van GIS en intrinsieke interesse in de achterliggende technologie.
  • Een drive om proactief telefonisch contact te leggen met klanten.
  • Je bent organisatiesensitief, hebt overtuigingskracht en weet draagvlak te creëren.

Ons aanbod

Ambitieus als we zijn, creëren we waar nodig nieuwe producten en diensten. Capabele, betrokken medewerkers, zoals jij, zijn hiervoor onmisbaar! Eén van de redenen waarom jij bij ons wilt werken, zijn onze uitstekende secundaire voorwaarden. Tevens bieden wij jou een inspirerende en enthousiaste werkomgeving, waarin je deel uitmaakt van een succesvol team en we een groeiende, dynamische klantgroep faciliteren. Jouw ontwikkeling daarin is voor ons van groot belang. Daarom bepaal jij binnen Esri je eigen opleidingstraject en geven wij jou de benodigde tools in handen om jouw idealen te verwezenlijken. Al deze redenen zorgen ervoor dat wij het Beste Werkgevers Keurmerk (2017-2018) met trots mogen dragen.

Meer informatie of enthousiast geworden?

Wil jij werken bij Esri Nederland? Solliciteer dan via onderstaande link. Voor vragen kun je contact opnemen met Peter Stal, manager Human Resources. Telefonisch is hij bereikbaar via +31 (0)10 217 07 00.

Solliciteer op deze functie

 

Terug naar het overzicht van de vacatures