Skip to Content

Telecom

Wij transformeren de telecomsector door middel van digitale location intelligence.

Referentieverhaal: Locatiedenken bij Telenet

Hoe de 'geospatial transformation' van Telenet het locatiedenken in de hele organisatie bevordert. 

Lees het verhaal
A transparent image of a pair of hands holding a cell phone, that is superimposed over an image of a city
Previous
Next

E-book | Meerwaarde van een locatiestrategie en Digital Twin in telecom

Download het e-book

Communicatie als een service die altijd beschikbaar is


We gebruiken onze smartphone intensief, waardoor het dataverkeer explosief groeit. En ook de verwachtingen die we hebben van telecom-providers groeit. Deze veranderingen en trends beïnvloeden het beleid in de telecom en IT-sector. Geografie speelt er een belangrijke rol in: de ligging van uw telefonienetwerk, de uitrol van nieuwe technologie, actuele dekkingsinformatie, storingen van het netwerk. Maar ook waar u winkels opent of sluit en waar u welke marketingactiviteiten benut. U wilt controle, zodat de snelheid van het dataverkeer toeneemt. ArcGIS helpt u om keuzes te maken door bijvoorbeeld een realtime overzicht.

De customer experience vergroten

Een klant wil snel en goed geholpen worden. Om adequate adviezen te geven is het belangrijk om snel inzicht te kunnen krijgen in de situatie van uw klant. Met ArcGIS kan iedereen van uw organisatie - van klantenservice-medewerkers tot leden van de board - toegang krijgen tot gebruiksvriendelijke interactieve kaarten.

Nieuwe kansen in het netwerk bepalen

Dit tijdperk van on demand wireless connectivity biedt kansen. ArcGIS helpt u nieuwe kansen te vinden. Vergelijk uw netwerk en uw netwerkdekking met externe data, zoals demografie, economie, culturele omgevingsfactoren en natuurlijke barrières. Hiermee krijgt u beter inzicht in de mogelijkheden van uw netwerk.

Mobile worker in a gray polo uses a tablet to view, edit, and add data to his organization’s telecommunications network

Dekking vergroten

Klanten willen een netwerk met goede dekking en dat is precies wat u ze wilt bieden. Hoe communiceert u als telecomoperator duidelijk wat de dekking is, zodat consumenten erachter komen wat de ontvangst is van de provider? Intelligente kaarten van ArcGIS geven actuele en betrouwbare informatie om de dekking te vergroten.

screenshot of 3d city using spatial analysis

Waarom Esri Nederland en ArcGIS

Wat vindt u belangrijk aan GIS-technologie? En wat vindt u belangrijk aan de organisatie die daar achter zit? We vertellen u graag meer, bijvoorbeeld over de volgende zaken:

Open platform

Het ArcGIS-platform is open en daardoor perfect te integreren met andere systemen.

Lees meer over ArcGIS

50 jaar ervaring

In 1969 ontwikkelde Esri het eerste GIS. We hebben een halve eeuw ervaring.

Lees meer over het verleden

Wereldwijd netwerk

Elke dag werken wereldwijd meer dan 350.000 organisaties met ArcGIS.

Lees meer over wie wij zijn

Innovatie en kwaliteit

Jaarlijks besteedt Esri 27% van de omzet aan Research & Development van ArcGIS.

Lees meer over onze passie

Meer informatie over GIS voor Telecom?