Young professionals uitgedaagd tijdens ID in a Week 2016

25 november 2016

Waar zijn zonnepanelen voordelig en helpt het tegelijk mensen financieel? Dit innovatieve idee won ID in a Week 2016. Het Kadaster en Esri Nederland nodigden onlangs weer studenten en young professionals voor ‘ID in a Week’, dé denktank voor de geo-wereld. Tijdens dit driedaagse evenement in Zwolle konden zij hun creativiteit laten zien door innovaties op een bestaande casus te bedenken. Ook was het mogelijk om te netwerken met mensen uit het werkveld.

Casus 2016

Het Kadaster en Esri Nederland geven elk jaar tijdens ID in a Week alle ruimte, data en gelegenheid aan young professionals om zich verder te ontwikkelen. Het thema van dit jaar was ‘Zet maatschappelijke meerwaarde op de kaart’. De deelnemers kregen de vraag om vanuit alle beschikbare data met een innovatief idee te komen waar bepaalde doelgroepen baat bij hebben. Denk hierbij aan mensen met een beperking of aan ouderen.

Winnende project

Natuurlijk kan er maar één de winnaar zijn. Eén van de projectgroepen ‘Project P’ combineerde twee maatschappelijke problemen: armoede en duurzame energie. Door in kaart te brengen waar bijvoorbeeld zonnepanelen kunnen worden geplaatst, kan hier collectief op ingestoken worden. De jury vond de combinatie van twee problemen zo innovatief dat ‘Project P’ verkozen is tot winnaar van ID in a Week 2016.