customer success manager provincies en waterschappen

Ga jij voor het opbouwen van een hoogwaardig partnerschap met klanten als provincies en waterschappen? Help jij de centrale overheid vooruit door hen te enthousiasmeren voor GIS? Draag jij bij aan het ontwikkelen van nieuwe proposities en salesacties? Ben jij commercieel gedreven, gemotiveerd om klanten succesvol te maken en beschik jij over goede analytische en sociale vaardigheden? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Customer success manager

Locatie Rotterdam


Esri Nederland, marktleider op het gebied van GIS, is op zoek naar jou! Als customer success manager ben jij de primaire contactpersoon voor (potentiële) klanten. Jij hebt een sterke drive om succesvol te zijn in sales en bouwt actief je netwerk op. Je benadert klanten proactief en weet hoe je klanten kan enthousiasmeren. Je adviseert provincies en waterschappen over hoe producten, opleidingen en diensten van Esri waarde kunnen toevoegen, waarbij jij verantwoordelijk bent voor alle fasen in het sales proces. Je floreert in een werkomgeving met uiteenlopende opdrachtgevers en veel inhoudelijke uitdagingen. Je toont eigen verantwoordelijkheid, een pragmatische aanpak, een hoog kennisniveau en vakmanschap.

Functie

  • Je onderhoudt continu langetermijnrelaties op diverse niveaus.
  • Je identificeert en beïnvloedt de beslissers over GIS in de klantorganisatie.
  • Je ontwikkelt samen met de klant een Customer Succes Plan met daarin doelen en acties op korte, middellange en de lange termijn.
  • Je kwalificeert kansen in overeenstemming met de processen en hulpmiddelen binnen Esri Nederland.
  • Je onderhoudt nauwkeurig de sales funnel.
  • Je demonstreert en positioneert de mogelijkheden van het ArcGIS Platform voor de business van de klant.
  • Je organiseert en coördineert resources om tot aanbiedingen te komen in overeenstemming met de daarvoor gebruikte werkwijze binnen Esri Nederland.
  • Je identificeert, onderhandelt en sluit overeenkomsten op het gebied van licenties, opleidingen en professional services.
  • Je identificeert en volgt problemen en klachten op zoals deze zich manifesteren bij de klant.

Wat wij vragen

  • WO/HBO niveau
  • Ervaring met GIS-technologie, ArcGIS Platform, trends en ontwikkelingen in de IT-sector.
  • Beheersing van accountmanagement en consultative selling.
  • Kennis en begrip van relevante partnerproducten.
  • Goed begrip van het domein van provincies en waterschappen en de rol van GIS daarbij.
  • Beschikking over een netwerk van contacten bij centrale overheid en waterschappen.

Ons aanbod

Ambitieus als we zijn, creëren we waar nodig nieuwe producten en diensten. Capabele, betrokken medewerkers, zoals jij, zijn hiervoor onmisbaar! Eén van de redenen waarom jij bij ons wilt werken, zijn onze uitstekende secundaire voorwaarden. Tevens bieden wij jou een inspirerende en enthousiaste werkomgeving, waarin je deel uitmaakt van een succesvol team en we een groeiende, dynamische klantgroep faciliteren. Jouw ontwikkeling daarin is voor ons van groot belang. Daarom bepaal jij binnen Esri je eigen opleidingstraject en geven wij jou de benodigde tools in handen om jouw idealen te verwezenlijken. Al deze redenen zorgen ervoor dat wij het Beste Werkgevers Keurmerk (2017-2018) met trots mogen dragen.

Meer informatie of enthousiast geworden?

Wil jij werken bij Esri Nederland? Solliciteer dan via onderstaande link. Voor vragen kun je contact opnemen met Peter Stal, manager Human Resources. Telefonisch is hij bereikbaar via +31 (0)10 217 07 00.

Solliciteer op deze functie

 

Terug naar het overzicht van de vacatures

Acquisitie door werving en selectie-, detachering- of uitzendbureaus naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.