Skip to Content

Market development: locatie stimuleert groei

WOENSDAG 18 SEPTEMBER

Het gebruik van locatiedata stimuleert groei. Met Location Intelligence zijn commerciële ondernemingen in staat om slimmere beslissingen te nemen en de uitdagingen van een veranderende wereld te trotseren. Het ArcGIS-platform ondersteunt bij smart site selection, performance monitoring, customer insights, predictive analytics en market research. Locatie centraal stellen in de besluitvorming betekent een groter concurrentievoordeel en dus een sterkere positie voor de toekomst.

 

Lees hieronder meer informatie over de verschillende presentaties en de expert round table in het middagprogramma van de Esri GIS Conferentie.

 

 

Mees auditorium

Innovatie in kwaliteitsmanagement (14.00 - 14.30 uur)

Door het gebruik van nieuwe technologie is postbezorger Sandd in staat het kwaliteitsmanagement naar een hoger niveau te tillen. Door middel van het gebruik van een smartphone met de Sandd App in combinatie met het Location Intelligence-platform ArcGIS is te meten of producten geleverd zijn.

WILLIAM VERSTEEG - adviseur Location Intelligence (Sandd)
In de afgelopen jaren is William vanuit innovatie gekomen tot een Location Intelligence-afdeling. Vanuit zijn rol zet hij de visie en doelen van het bedrijf om in concrete producten en diensten.

FOKKE VAN DER VELDE - designer Location Intelligence (Sandd)
Fokke heeft een logistieke operationele achtergrond bij verschillende bedrijven waarbij de kaart altijd een fundamentele basis voor hem is geweest en waarin hij unieke kansen en mogelijkheden zag. In zijn huidige rol houdt hij zich bezig binnen Location Intelligence met het ontsluiten analyseren en interpreteren van geografische data met als doel deze bruikbaar te maken.

 

Locatiegegevens voor een duurzame sociale huursector (14.45 - 15.15 uur)

Bij woningcorporaties spelen verschillende vraagstukken, onder andere in de sociale huursector. Om de verduurzaming van de sociale woningvoorraad te stimuleren, zet adviesbureau Atriensis kaarten in met daarin de gegevens van 1 miljoen huurwoningen. In deze sessie wordt dieper ingegaan op het gebruik van deze kaarten, enerzijds voor de transitievisie en anderzijds voor de duurzaamheidsplannen.

LINDA GROENEN - partner (Atriensis)
Sinds 2007 is Linda als bedrijfskundige werkzaam bij adviesbureau Atriensis. Ze helpt woningcorporaties met het verduurzamen van de woningvoorraad. GIS-applicaties worden hierbij steeds vaker toegepast om data te analyseren en visueel te maken.

 

Location Intelligence voor uw organisatie (15.45 - 16.15 uur)

Hoe maken organisaties gebruik van Location Intelligence om groei te stimuleren en nieuwe inzichten te krijgen? In deze sessie gaan we aan de hand van praktische voorbeelden dieper in op de toegevoegde waarde van locatie, hoe u data optimaal kunt gebruiken en welke technologie nodig is om succes te boeken. Ontdek hoe u Location Intelligence zelf kunt toepassen om datagedreven beslissingen te nemen.

MIGUEL LESY - industry marketing specialist (Esri Nederland)
Miguel is ondernemer. Met zijn eigen marketingbureau heeft hij verschillende organisaties geholpen bij het verbeteren van hun zakelijke marketing- en communicatieaanpak. Sinds kort zet hij zijn expertise in voor Esri Nederland en ondersteunt hij het werk van de commerciële teams.

 

Ken het profiel van uw eigen verzorgingsgebied (16.30 - 17.00 uur)

De kennis van het verzorgingsgebied reikt vaak niet verder dan de eigen klantdatabase. Je kunt echter pas echt succesvol zijn als je weet hoe je totale verzorgingsgebied eruit ziet. 4orange laat in deze presentatie zien hoe zij organisaties helpt meer uit hun verzorgingsgebied te halen door de krachtige combinatie van klantdata, de 4orange-consumentendata en de geavanceerde kaartlagen van ArcGIS.

JOYCE LOPULALAN - business development consultant (4orange)
Joyce begon haar loopbaan als marketeer bij verschillende uitgevers, maar maakte al snel de switch naar productontwikkeling en business development. Datavraagstukken zijn een bron van inspiratie voor haar. Dit vertaalt zich in het aanbieden van nieuwe producten en diensten die organisaties in staat stellen om meer datagedreven te werken en betere resultaten te behalen.


Goudriaan Room

Expert round table: Consumentengedrag beter begrijpen met locatiegegevens (14.00 - 15.15 uur)

De steeds beter geïnformeerde consument zorgt ervoor dat retailers sterk inzetten op klantloyaliteit en experiential retail. Om dit te verwezenlijken, investeren innovatieve organisaties in het beter begrijpen van de consument. In deze expert round table gaan topretailers met elkaar in gesprek over de belangrijke toegevoegde waarde van locatie-gegevens bij het analyseren van consumentengedrag.
Let op: deze round table is van 14.00 - 15.15 uur in de Goudriaan Room. 

Inschrijven voor klanten

Schrijf u hier in

Geen klant van Esri?

Schrijf u hier in