Location Intelligence voor Utilities - ervaar het op het Utility Event 2022!

Door: Frans Keijzer, business developer bij Esri Nederland

Hoewel ik alweer 6 jaar bij Esri Nederland werk, was afgelopen jaar mijn eerste jaar binnen het utilitiesdomein. Voor mij was 2022 een zeer leerzaam jaar. Ik werkte hiervoor volledig voor de commerciële markt (vastgoed, retail en finance). Een ander type markt waarbij GIS niet verweven zit in de dagelijkse processen. Utilities is voor mij een echte GIS-markt, waar GIS diep in de (voornamelijk) primaire processen zit. Het vereist van mij meer inhoudelijke kennis en technische diepgang.

De afgelopen 6 jaar heb ik mij voornamelijk bezig gehouden met Location Intelligence, een sleutelbegrip binnen Esri. We dragen het al een tijdje uit en we geloven dat het potentie heeft in elke markt. Voor utilities wordt GIS veelal ingezet voor de ‘system of record’, het vastleggen en registreren van leidingen en netwerken. Location Intelligence richt zich voornamelijk op de ‘system of insights’, het analyseren van ingewonnen data. Aangezien Business Intelligence een hot topic is binnen utilities ben ik ervan overtuigd dat Location Intelligence zeer waardevol is voor voor deze markt. Het is dan ook mijn persoonlijke missie om dat voor u zichtbaar te maken.

Een impressie van het Utility Event in 2021

 

Op dinsdag 22 november 2022 vindt het jaarlijkse Utility Event van Esri Nederland plaats. Op dit evenement zal ik presenteren over de waarde van Location Intelligence voor utilities en zal ik deze waarde aantonen aan de hand van een user case op basis van site selection. U denkt bij site selection misschien niet direct aan utilities, maar het kiezen van een strategische plek voor (bijvoorbeeld) projectlocaties is zeer waardevol en kan zelfs kosten besparen.

Ik kijk er erg naar uit om u op 22 november 2022 te ontmoeten. Ik wil graag enthousiaste professionals leren kennen, u fysiek de hand schudden en mijn netwerk in het utilitiesdomein verder vergroten.

Zie ik u daar?

Volgend Artikel

Met het Advantage Program maakt PWN bewustere beslissingen

Lees dit artikel