"Van krantenjongen tot miljonair zou je kunnen zeggen"

Een alpinist die de top van de Mount Everest heeft beklommen! Of niet? Dit was mijn eerste kennismaking met Esri Nederland en het gebruik van geografische informatie.

De desbetreffende alpinist beweerde dat hij de top van de hoogste berg ter wereld had gehaald en vanaf daar een groep sherpa’s, eerder op de route, kon zien staan. Esri heeft toen de Mount Everest gevisualiseerd. Met behulp van zichtlijnen werd duidelijk dat de alpinist nooit de top heeft gehaald. Wauw! wat gaaf zeg! Hier wil ik werken!

Nog tijdens mijn studie small business en retail management ben ik bij Esri in dienst gekomen. Eerst als dispatcher van supportvragen. Op basis van de informatie van de klant die ik aan de telefoon had bepaalde ik wie de vraag binnen het team het beste kon oppakken en beschikbaar was. Hier heb ik kennis gemaakt met de terminologie en verschillende producten van Esri Nederland. Een goede leerschool maar ik wilde verder. Door naar de commerciële kant van de organisatie. De stap naar medewerker van de commerciële binnendienst was snel gemaakt.

Nu ben ik customer succes manager, heb ik mijn eigen klanten, werk ik aan offertes en het succesvol maken van de klant. En ik ben nog  lang niet uitgeleerd en gegroeid. Van krantenjongen tot miljonair zou je kunnen zeggen. De kansen voor persoonlijke ontwikkeling zijn er bij Esri Nederland, je moet ze wel zelf pakken. Doe je dit, dan lijkt er geen plafond te zijn. Die instelling past bij mij!

Mijn 175 collega’s ken ik bijna allemaal persoonlijk. Zij zijn, naast de uitdagingen die er binnen het werk continu zijn, een belangrijke reden van mijn werkplezier. De betrokkenheid en bereidheid om te helpen is groot. Uit gesprekken met vrienden en familie heb ik geleerd dat dit geen vanzelfsprekendheid is.

Mijn tocht naar de top van de spreekwoordelijke Mount Everest is nog lang niet ten einde. Omgeven door professionele collega Esrianen kan deze expeditie niet anders dan slagen!

Volgend Artikel

Met imagery zie je meer, weet je meer en doe je meer

Lees dit artikel