Thuis keek ik vroeger vaak naar onze wandkaart van Europa; alleen al de vormen erop vond ik al interessant. Dit kreeg ook een plaats in het ontdekken van de wereld om mij heen – ik wilde weten waar opa en oma dan op die kaart wonen en hoe we naar onze volgende vakantiebestemming zouden rijden.
Tijdens mijn studie sociale geografie kwam ik in aanraking met geografische informatiesystemen. Dit was het helemaal voor mij. Kaarten zijn niet alleen interessant, maar geven ook inzicht in echte vraagstukken. Door het uitvoeren van ruimtelijke analyses, krijg je antwoorden en kun je ook de juiste vervolgvragen stellen. Hier heb je pas echt iets aan!
Na mijn studie wilde ik graag werken bij een organisatie die niet alleen veel met GIS doet, maar hierin ook innovatieve oplossingen maakt. Dit vond ik al snel in de marktleider van GIS: Esri. Bij Esri kreeg ik vanaf mijn eerste dag de mogelijkheid om meer technische kennis op te doen én soft skills te verbeteren. Deze mogelijkheid kreeg ik door middel van het volgen van trainingen, maar juist ook door veel verschillende uitdagingen op te zoeken én het vertrouwen te krijgen deze uitdagingen aan te kunnen gaan.
Hoewel ik de eerste jaren vanuit de supportafdeling heb gewerkt en de jaren daarna vanuit het content-team, heb ik ook opleidingen gegeven, projecten bij klanten uitgevoerd, geparticipeerd in innovatiesprints, workshops gegeven, verschillende presentaties op evenementen verzorgd, het salesteam ondersteund met demonstraties in presales-trajecten en nog veel meer.
Dit alles was voor mij alleen mogelijk door de open cultuur bij Esri. Het staat altijd open om iemand iets te vragen, of dit nu iets is dat heel praktisch of technisch is of juist feedback over de vorm een presentatie.
Wat mij ook enorm aanspreekt is de diversiteit van de mensen buiten Esri waar ik mee mag werken. Zo kan ik de ene dag een workshop geven aan groep 7 van een basisschool en de volgende dag een demonstratie geven bij een van de grootste organisaties van Nederland. En dat allemaal met GIS. Bij Esri.