Skip to Content

Veelgestelde vragen


Ik heb problemen om in te loggen in ArcGIS Online?

  • Als u een docent bent die ArcGIS Online heeft aangeschaft, open dan de originele e-mail die u ontvangen heeft voordat u uw ArcGIS Online-account activeerde. De titel van de e-mail is ‘ArcGIS Online voor op School-accountgegevens’. Dit houdt in:
    • Gebruikersnaam
    •  Wachtwoord
    •  Antwoord op de beveiligingsvraag
    •  Andere nuttige informatie
       
  • Als u een personeelslid bent van de school, maar geen administrator van het ArcGIS Online-portaal, neem dan contact op met uw collega die ArcGIS Online voor uw school heeft aangeschaft of diegene die administrator is van het account. Hij/zij is in staat om uw wachtwoord te resetten.  

  • Als je een leerling/student bent, neem dan contact op met je docent. Je docent kan jouw wachtwoord resetten.

Ik heb ArcGIS Online besteld, maar heb tot op heden nog niets gehoord?

Wanneer u ArcGIS Online heeft besteld, heeft u direct een automatisch antwoord in de vorm van een e-mail ontvangen. Sommige e-mailaccounts filteren of blokkeren deze e-mail. Het bestelproces duurt tot 10 werkdagen, omdat elke school een op maat gemaakt ArcGIS Online-account voor de school ontvangt. Ook de door ons verstuurde e-mail met accountgegevens kan in uw spamfolder terecht zijn gekomen. We raden u aan om eerst uw spamfolder te bekijken wanneer u nog niets van ons gehoord heeft.

 

Ik wil ArcGIS Online/Survey123 for ArcGIS gaan gebruiken, maar weet niet hoe ik moet beginnen?

We hebben lesmateriaal ontwikkeld om met ArcGIS Online en Survey123 for ArcGIS aan de slag te gaan. Hier vindt u het materiaal voor ArcGIS Online en Survey123 for ArcGIS.

Hoe kan ik accounts creëren voor studenten/leerlingen en collega’s?

Raadpleeg de handleiding voor het creëren van accounts: Titel.

U kunt ook gebruikmaken van de (Engelstalige) handleiding voor het beheer van uw ArcGIS Online portaal. Deze handleiding vindt u hier.

Hoe kan ik extra ondersteuning krijgen?

  • Wanneer u een ArcGIS voor op School-leeromgeving heeft, kunt u gebruikmaken van de kennis en kunde van Esri Nederland Support. Dit geldt uitsluitend voor docenten/werknemers van scholen die de beschikking hebben over een geldige licentie. Informatie over de technische ondersteuning die u van Esri Nederland Support kunt verwachten vindt u hier.

  • Wanneer u ondersteuning wenst bij het gebruiken van de mogelijkheden van ArcGIS Online voor uw onderwijs of wanneer u ideeën heeft over hoe GIS en geografie het leren van uw leerlingen/studenten kan stimuleren dan kunt u contact opnemen via onderwijs@esri.nl

Hoe blijf ik op de hoogte van wijzigingen en nieuws?

Door u als volger aan te melden op de ArcGIS voor op school-community op GeoNet kunt u op de hoogte blijven van al het laatste nieuws. U kunt hier vragen stellen, antwoorden terugvinden op vragen van anderen en ook zelf bepalen of én hoe vaak u e-mails wilt ontvangen over activiteiten binnen de community.

Ik ervaar een storing, waar kan ik dit doorgeven?

Indien een bepaald onderdeel niet werkt, kunt u het beste contact opnemen met onze supportafdeling via support@esri.nl. Zij kunnen u ondersteunen bij het achterhalen van de oorzaak van het probleem dat u ervaart en zijn ook op de hoogte van eventuele storingen.

Ik zie verbeteringen voor het lesmateriaal, waar kan ik dit doorgeven?

Indien een opdracht niet correct is, u ontdekt bijvoorbeeld een fout of missende elementen, dan kunt u dit melden via onderwijs@esri.nl of via de ArcGIS voor op school-community op GeoNet

Meer informatie over ArcGIS voor op School

Beantwoord de bovenstaande informatie uw vraag nog niet? Neem dan contact met ons op via contact@esri.nl