Skip to Content

Oplossingen voor banken en verzekeraars

Verkrijg hyperlokale marktinzichten

Brownstone buildings and a city sidewalk, a map of New York City and the surrounding area, and a woman looking at a tablet

Oplossingen voor geavanceerde klantanalyse

Onze wereld is steeds meer verbonden, waardoor de manier waarop consumenten omgaan met financiële instellingen is veranderd. Klanten hebben direct toegang tot financiële overzichten, adviseurs en transacties en verwachten nu veel meer van hun aanbieders dan ooit tevoren. In deze snelle omgeving is er geen pasklare strategie om het marktaandeel te maximaliseren. Locatie-informatie stelt bedrijven in staat om zinvolle inzichten te verkrijgen om hyperlokaal consumentengedrag te begrijpen, productlijnen en diensten af te stemmen op de behoeften van de lokale markt en strategieën te promoten die hun beste kansen bieden.

Een ongeëvenaard zicht op de behoeften van de gemeenschap

Intuïtie en geluk zijn geen duurzame strategieën in het huidige, sterk concurrerende bedrijfsklimaat. Financiële instellingen moeten verrijkende ervaringen creëren die voldoen aan de behoeften op gemeenschapsniveau van een steeds veranderend consumentenbestand om beter aan te sluiten bij hun klantenkring. Locatie intelligentie stelt bedrijven in staat om ideale kansen te identificeren om op de juiste plaats te zijn, in de juiste capaciteit. 

Man pushing a stroller on a city sidewalk and a child walking beside him

Duurzame welvaart begint hier

Elk klantgericht bedrijf wil zijn winstgevendheid verhogen, maar veel bedrijven houden geen rekening met de langetermijneffecten van hun strategieën. Duurzame welvaart zoekt naar manieren om duurzame, meetbare groei te bereiken en tegelijkertijd waarde te creëren voor het bedrijf, de gemeenschap en de wereld.

Visualiseer je fysieke voetafdruk

Het visualiseren van je fysieke voetafdruk is de eerste stap naar het zien van de impact van je activiteiten en het meten van de risico's en kansen die verbonden zijn aan je bedrijfsmiddelen en portefeuilles.

Dienstverlening aan hyperlokale klantbehoeften

Stap verder dan verouderde benaderingen van klantsegmentatie die te generaliseren. Duik in analyses van gedragingen op gemeenschapsniveau om producten en diensten op maat aan te bieden.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Een positieve invloed hebben op de wereld door te investeren in achtergestelde gemeenschappen, op zoek te gaan naar milieuvriendelijke praktijken en projecten te financieren die goed zijn voor anderen.

Bedrijfsweerbaarheid verbeteren

Beperk kostbare bedrijfsonderbrekingen proactief, verhoog de veiligheid van uw personeel en zorg ervoor dat uw bedrijf zijn merkbeloften kan waarmaken in tijden van toenemende onzekerheid.

Esri GIS Conferentie 2023 – Terug naar de keukentafel, met geo-data! (Rabobank)

De Coöperatieve Rabobank is al 125 jaar actief als financierder van de landbouw en voedselproductie. Centraal staan de zogenaamde keukentafelgesprekken waar samen met de klant strategische gesprekken gehouden worden op het gebied van kennis, netwerk en financieren. Zo versnelt de bank op belangrijke maatschappelijke thema’s zoals voedseltransitie, maar ook energietransitie, zodat er veilig voedsel is nu maar ook in de toekomst. De rol van geo-data hierin begint zich steeds duidelijker te schetsen, maar dat was niet altijd duidelijk. Rabobank heeft geo-expertise aangetrokken om de stappen naar een globale geo-capability uit te werken. Door geo in het innovatie domein te positioneren konden verschillende services uitgerold worden, die bijdragen aan het strategisch gesprek aan de keukentafel. Rabobank is overtuigd van de waarde van geo-data en neemt je hierin mee door de reis en resultaten te beschrijven.