Skip to main content

Geografische Politie Reis

Bepaal de volgende stap om meer kennis en inzicht uit geografische data te halen

Elke politie-eenheid die gebruikmaakt van data (en mogelijk een geografisch informatiesysteem) wordt geconfronteerd met specifieke uitdagingen. Hoe beheert u effectief het systeem en de bijbehorende data? Hoe integreert u technologische vernieuwingen binnen uw team? Wat pakt u intern op en wat besteedt u uit? Vooral het creëren en delen van kaarten spreekt vaak tot de verbeelding. Om te waarborgen dat deze kaarten optimaal benut worden binnen de politie, is het cruciaal om een aantal zaken goed geregeld te hebben. De Geografische Politie Reis biedt u inzicht in de aspecten die komen kijken bij het implementeren van een geografisch informatie systeem binnen de politie. U ontdekt waar u binnen uw afdeling het best kunt beginnen en u ontdekt wat Esri voor u kan betekenen. Laten we samen deze GIS-reis beginnen!

Volgende stappen bepalen voor uw reis

De politie is een grote en complexe organisatie. Elke afdeling en unit heeft zijn eigen uitdagingen en doelen. Acht thema’s bieden structuur in de soms overweldigende hoeveelheid opties en mogelijkheden in de wereld van data en geografie.

Ondersteuning op alle facetten

Vaak hebben organisaties niet de mensuren om alle verbeteringen en innovaties meteen door te voeren. Gebruik de onderstaande beschreven reis om te bepalen waar voor uuw team de meeste winst te behalen is. De plaat helpt bij het maken van plannen en het achterhalen van obstakels.

1 - Impact

Het hebben van een systeem waar alle (geografische data) samen komt begint bij het doel: welke vraagstukken leven er in uw organisatie waar u GIS voor kunt gebruiken? Helpt een kaart bij optreden? Communicatie tussen de units? Welke collega’s of stakeholders kunnen door een kaart beter geïnformeerd worden en daardoor betere, van levensbelangende, beslissingen nemen?

Ontdek impact

2 - Veranderland

Nadat de vraagstukken zijn geïdentificeerd wilt u weten of u alles al in huis hebt om aan deze vraagstukken te werken, of dat er nog veranderingen nodig zijn. Voor een succesvolle verandering zijn deze aspecten belangrijk: 

  • Techniek: zijn de juiste technieken al in huis? Of is het noodzakelijk om maatwerk te ontwikkelen of andere systemen aan te schaffen? En hoe zit het met de legacy van uw technologie, is er een Legacy Monster? Beïnvloeden uw vroegere technische keuzes de technologische mogelijkheden die u nu heeft?
  • Mensen: zijn de mensen die het werk gaan doen er klaar voor? Is er voldoende kennis in huis? Speelt vergrijzing in de organisatie?
  • Proces: zijn er proceswijzigingen nodig om ervoor te zorgen dat bijvoorbeeld de data goed gedeeld kan worden?
  • Organisatie: zijn de juiste afdelingen betrokken? Heeft de organisatie een strategie waar we met geografische data heen willen? Beïnvloeden organisatiekeuzes als ‘ontzorging tenzij’ de mogelijkheden?

3 - Innovatiepoel

Als de technieken die u wilt gebruiken heel vernieuwend zijn, kan het goed zijn dat u in een aparte omgeving wilt innoveren. Dit gebeurt in de innovatiepoel. Een uitdaging waar veel organisaties mee te maken krijgen is het laten landen van de innovaties in de organisatie. Denk bij innovaties aan het combineren van geografische analyses met Artificial Intelligence: Geospatial Artificial Intelligence (GeoAI).

4 - Archipel van samenwerking

Het gebeurt zelden dat een afdeling alleen opereert om een vraagstuk te beantwoorden. Met wie wordt er samengewerkt? Intern en extern? Zijn hier systeemintegraties voor nodig? Wat is er voor nodig om data met elkaar te kunnen delen?

5 - Compliansea

Een onderwerp dat bij politie hoog op de agenda staat is compliancy, op de kaart gesymboliseerd door de ‘compliansea’. Hoe wordt de privacy en security gewaarborgd? Kunnen we veilig data delen? Hoe zorgen we ervoor dat het systeem veilig genoeg is maar ook voldoende open zodat iedereen voor wie dat nodig is ermee kan werken?

Meer informatie

6 - Beheer Gebergte

Voor een goede gebruikerservaring moet de data an het systeem ook beheerd worden. Functioneel beheer, applicatiebeheer en monitoring zijn allemaal belangrijk. En om ervoor te zorgen dat de gebruikers de juiste en betrouwbare data en informatieproducten kunnen vinden is ook contentbeheer een belangrijk onderdeel. Wilt u deze onderdelen zelf uitvoeren? Of wilt u dit liever uitbesteden? Dan is het Managed Services Beach wellicht iets voor u!

Ontdek Managed Services

7 - Werken met de software

Wie werken er allemaal met de software? Wil u gebruik maken van bijvoorbeeld Self Service Mapping en uw gebruikers zelf informatieproducten laten maken? En welke van de negen meest gebruikte GIS-patronen is voor uw organisatie van toepassing? Visualiseren? Data beheren? Of Mobiel werken?

8 - Innovatie uitkijktoren

De wereld blijft veranderen. Uw reisplan kan helemaal omgegooid worden door externe golven zoals nieuwe wetgeving of re-organisatatie. En nieuwe technologieën of maatschappelijke veranderingen kunnen nieuwe kansen bieden. Hoe zorgt u ervoor dat de politie om zich heen blijft kijken en ruimte blijft bieden voor innovatie?

Meer informatie over de GIS-reis?