Market Exploration
Identificeer als eerste nieuwe kansen in de markt door uw volledige portfolio en klantenbestand te visualiseren op een intelligente kaart.
In 1996 opende Seats and Sofas zijn eerste winkel in Nederland. Inmiddels heeft de meubelgigant 22 winkels in Nederland, 15 in Duitsland en 8 in België. “Vooral in Duitsland zien we nog veel ruimte om te groeien”, vertelt marketingmanager Goof van der Malen. “Sinds kort gebruiken we ArcGIS om te bepalen op welke plek we het beste nog een winkel kunnen openen.”
Alle aankopen gebeuren op een specifieke plaats online of offline. Met ArcGIS technologie kunnen retailers begrijpen waarom transacties plaatsvinden op specifieke locaties. Inzichten uit geavanceerde ruimtelijke analyses voeden een betere besluitvorming. Verrijk de klantbeleving, selecteer de meest winstgevende locaties en groei omzet met precisie.
Behaal concurrentievoordeel en stimuleer sales groei.
Location intelligence voedt de digitale transformatie van retail: betere besluitvorming, dieper inzicht in big data én predictive analytics die zorgen voor incrementele salesgroei.
Als retailers de demografische samenstelling van hun markt niet begrijpen, dan missen ze zowel kansen op omzetgroei als klanttevredenheid.