
Aflevering 1: De meerwaarde van locatiedata gebruiken
In de eerste aflevering vertelt Frans Keijzer welke meerwaarde het inzetten van locatiedata heeft in het selecteren van een nieuwe vestiging.
Een fysieke winkel brengt flinke overheadkosten met zich mee. Daarnaast is een winkel een plek voor een experience geworden en niet meer de plek van de aankoop. De twee hebben elkaar wel nodig om optimaal te functioneren en verkopen te stimuleren. Het kiezen van de juiste locatie in de context van de omgeving, concurrentie, demografie en supply chain is dan ook belangrijker dan ooit.
Lees hieronder wat de kracht van de kaart voor uw organisatie kan betekenen en welke toonaangevende bedrijven u al voorgingen.
Maak door middel van drie korte video's kennis met de kracht van Site Selection.
Een ongeschikte locatie kiezen kost geld. Innovatieve bedrijfsleiders gebruiken location intelligence om winst te voorspellen voor potentiële locaties en om sterke keuzes voor locaties en marktplanning te nemen.
Bedrijven hebben tegenwoordig meer data dan ooit en verbanden zien is een uitdaging. Locatie verrijkte data brengt in kaart wat, waar en waarom klanten kopen. Hiermee kunnen bedrijfsleiders en marketeers verder gaan dan hun onderbuikgevoel en potentiele klanten vinden, nieuwe markten identificeren, strategisch adverteren en productmixen plannen.
Bedrijfsleiders en overheden staan steeds meer onder druk om efficiënter en transparanter te zijn. Innovatieve leiders gebruiken location intelligence om belangrijke prestatieindicatoren te bewaken, te beheren en te analyseren. Deze realtime weergave van prestaties helpt bij het identificeren van inefficiënties en maakt het eenvoudiger om gegevens te delen.
Walgreens maakt gebruik van Location Intelligence om locaties te kiezen, klanten te begrijpen en sales trends te analyseren.
The Shopping Center Group gebruikt Location Intellgience om hun retail klanten nauwkeurige data te bieden, in realtime.
GM zet Location Intelligence in om te begrijpen hoe een klant reist met de auto en zo dealership locaties beter te plannen.