Skip to Content

Site selection

Kies altijd de juiste locatie voor uw winkel

Voorkom faalkosten, herken trends, beheer assets in één portaal

Ga met ons in gesprek

Weet waar uw klanten zijn

Een fysieke winkel brengt flinke overheadkosten met zich mee. Daarnaast is een winkel een plek voor een experience geworden en niet meer de plek van de aankoop. De twee hebben elkaar wel nodig om optimaal te functioneren en verkopen te stimuleren. Het kiezen van de juiste locatie in de context van de omgeving, concurrentie, demografie en supply chain is dan ook belangrijker dan ooit. 

Lees hieronder wat de kracht van de kaart voor uw organisatie kan betekenen en welke toonaangevende bedrijven u al voorgingen.

Site Selection - videoreeks

Maak door middel van drie korte video's kennis met de kracht van Site Selection.

  • Site Selection

    Aflevering 1: De meerwaarde van locatiedata gebruiken

    In de eerste aflevering vertelt Frans Keijzer welke meerwaarde het inzetten van locatiedata heeft in het selecteren van een nieuwe vestiging.

  • Site Selection

    Aflevering 2: Locatie bepalen door middel van analyse

    In de tweede aflevering laat Frans Keijzer zien hoe u door middel van een (concurrentie)analyse geschikte gebieden voor een nieuwe winkel kunt achterhalen.

  • Site Selection

    Aflevering 3: De juiste locatie kiezen met klantdata

    In de derde aflevering laat Frans Keijzer zien hoe u uit drie potentiële winkellocaties de beste kiest.

Previous
Next

De kracht van een kaart

Site analyse
Site analyse

Kies altijd de beste locatie

Een ongeschikte locatie kiezen kost geld. Innovatieve bedrijfsleiders gebruiken location intelligence om winst te voorspellen voor potentiële locaties en om sterke keuzes voor locaties en marktplanning te nemen.

Site analyse
Markt- en klantanalyses
Markt- en klantanalyses

Vind uw beste klanten

Bedrijven hebben tegenwoordig meer data dan ooit en verbanden zien is een uitdaging. Locatie verrijkte data brengt in kaart wat, waar en waarom klanten kopen. Hiermee kunnen bedrijfsleiders en marketeers verder gaan dan hun onderbuikgevoel en potentiele klanten vinden, nieuwe markten identificeren, strategisch adverteren en productmixen plannen.  

Markt- en klantanalyses
Trends
Trends

Snel inzicht in de markt

Bedrijfsleiders en overheden staan ​​steeds meer onder druk om efficiënter en transparanter te zijn. Innovatieve leiders gebruiken location intelligence om belangrijke prestatieindicatoren te bewaken, te beheren en te analyseren. Deze realtime weergave van prestaties helpt bij het identificeren van inefficiënties en maakt het eenvoudiger om gegevens te delen.

Performance monitoring

De toekomst van retail

Retailers lopen net als veel andere bedrijven tegen één en hetzelfde probleem. Er is een overload aan data en toch ontbreekt inzicht. Met meer dan 50 jaar ervaring heeft Esri in de afgelopen jaren in meer dan 20 sectoren laten zien dat de kaart een krachtig middel is om van data een overzichtelijk geheel te maken. Waardoor niet alleen patronen snel te herkennen zijn, maar alle assets in de context van de omgeving te monitoren en beheren zijn. 

Toepassingen van locatie voor retail

  • Doelgroep informatie

    Maak een dashboard met klantgegevens en koppel deze aan uw store performance om inzicht te krijgen in de ontwikkelingen in en rondom uw winkel.
  • Houdt de consument in de gaten

    Door de samenwerking tussen 4orange en ArcGIS zijn er op de kaart meer dan 1.001 variabele van consumenten te visualiseren op de kaart.
  • Infographics

    Met infographics over uw verzorgingsgebieden heeft u altijd inzicht in uw store performance en mogelijke kansen.
Previous
Next