ArcGIS Online
Hoe maak je een logbestand aan in Survey123 en Field Maps?
Als een foutmelding of ander onverwacht gedrag wordt waargenomen in Survey123 of Field Maps, kan het nuttig zijn een logbestand met informatie van de app te verzamelen om het probleem op te lossen. Het exporteren van dit logbestand kan handig zijn bij het zoeken naar wat er misgaat in een bepaalde workflow.
Survey123 Connect
Om de logging in Survey123 Connect in te schakelen, selecteer de "Settings" via het profielmenu (knop rechtsboven) en klik op het tabblad "Diagnostics". Om berichten vast te leggen in een bestand, klik op de "Logging" schakelaar om het loggen in te schakelen . De standaard locatie waar de logbestanden opgeslagen worden is C:\Users\<gebruikersnaam>\ArcGIS\My Survey123\Logs\, maar ze kunnen ook direct worden gedeeld via de knop "Email" of "Share".

Survey123 App
Om logging in de Survey123 app in te schakelen, meld je je aan bij de app en klik je op het profielmenu (knop rechtsboven). Selecteer de optie "Settings" en klik vervolgens op "Diagnostics". Hier is het vervolgens mogelijk om logging in te schakelen door op de schakelaar voor logging te klikken. Na het opnieuw uitvoeren van de workflow die een fout of het onverwachte gedrag veroorzaakt, wordt het logbestand opgeslagen en kan vervolgens worden gedeeld via de knop "Email" of "Share".

Field Maps App
Om het loggen in de Field Maps app in te schakelen, meld je je aan bij de app en ga je naar je profielmenu. Selecteer de optie "Troubleshooting" en klik in het volgende venster op "Logging".

Nadat je de logging optie hebt ingeschakeld, herhaal je de workflow die het onverwachte gedrag in je kaart veroorzaakt en klik je in de "Troubleshooting" instellingen op "View Logs". Alle logbestanden zullen beschikbaar zijn en kunnen worden gedeeld via de knop in de rechterbovenhoek.

Laatst bijgewerkt op 25-4-2023.