Support
Wegwijs in My Esri
My Esri is een online portaal waarin u alle informatie kunt vinden om direct aan de slag te gaan met ArcGIS. Zo kunt u in My Esri uw aangeschafte producten downloaden en vindt u meer informatie over het product. Ook kunt u dit portaal gebruiken om supportvragen in te sturen. In dit artikel vindt u meer informatie over het vinden van de zojuist benoemde functionaliteiten en hoe u een account kunt aanmaken.
Onderwerpen:
- Account aanmaken
- Introductie van de mogelijkheden op My Esri
- Nooit meer eindeloos zoeken
- Omzetten van uw profiel naar Nederlands
- Artikelen met meer informatie
Account aanmaken
Het toegang geven tot My Esri loopt via de portaalbeheerder van uw organisatie. Hieronder staat verder beschreven hoe de portaalbeheerder zelf toegang krijgt tot My Esri en hoe hij/zij daarna extra gebruikers kan toevoegen.
Stap 1: Activeren met activatielink
Iedere nieuwe klant krijgt vanuit onze administratie informatie toegestuurd voor het activeren van het My Esri-portaal. Met deze link kan een beheerdersaccount aangemaakt worden waarmee alle zaken op het portaal geregeld kunnen worden. De activatielink wordt naar het contactpersoon gestuurd die bij ons bekend is. Slechts één iemand ontvangt deze link. Volg de stappen uit de mail om uw account te activeren.
Stap 2: Gebruikers toevoegen aan My Esri
Het kan zijn dat u ook graag uw gebruikers van de software toegang wilt geven tot My Esri. Dit kan handig zijn omdat zij op die manier eenvoudig de software kunnen downloaden of supportvragen kunnen indienen. De beheerder van het My Esri-portaal kan met de volgende handelingen een nieuw contactpersoon toevoegen aan het portaal:
1. Ga naar My Esri en log in met uw beheerdersaccount
2. Klik op ‘My Organization’ > Users > Invite users (indien uw taalinstellingen op Nederlands staan volgt u: Mijn organisatie -> Gebruikers > Gebruikers uitnodigen)
Wanneer u geen optie ‘Users’ ziet, dan bent u niet ingelogd met het beheerdersaccount van uw organisatie. Wij adviseren u om contact te zoeken met uw beheerder. Is het intern niet duidelijk wie de beheerder is en wie u verder kunt helpen, neem dan contact op met support. Zij kunnen nagaan wie de beheerder is van uw My Esri-portaal.
3. Voeg het e-mailadres toe van de persoon die u toegang wilt geven en klik op “Validate”.
4. In het volgende scherm kunt u rechten aan deze persoon toewijzen. Klik op next.
5. In het venster dat nu verschijnt kunt u een persoonlijk bericht typen, zodat de nieuwe gebruiker weet waarvoor het is.
Bij elke uitnodiging die wordt verstuurd zit een token. Deze token dient binnen 6 weken te worden gebruikt. Na deze 6 weken zal de token verlopen en dient er een nieuwe uitnodiging verstuurd te worden.
Introductie van de mogelijkheden op My Esri
Nooit meer eindeloos zoeken
Binnen My Esri is er de mogelijkheid om gebruik te maken van ‘My Esri Help’. My Esri Help vindt u aan de zijkant van uw scherm. Als u het open klikt kunt u aangeven waar u naar op zoek bent. De tool zal nu door middel van stapsgewijze pop-ups aan u laten zien waar u op moet klikken om bij uw bestemming terecht te komen.
NOTE: De opties die zichtbaar zijn in ‘My Esri Help’ kunnen per account verschillen. Dit ligt aan de rechten die gekoppeld zijn aan het account waarmee er is ingelogd. Als u bijvoorbeeld geen rechten heeft om licentiebestanden te maken, dan vindt u deze stappen niet terug in My Esri Help.
Door gebruik te maken van ‘My Esri Help’ kunt u vinden hoe u een supportvraag indient, extra contactpersonen toevoegt aan het My Esri-portaal en waar u uw producten kunt downloaden.
Omzetten van uw profiel naar Nederlands
Het kan zijn dat uw profiel in het Engels staat en dat uw voorkeur uitgaat naar een profiel in het Nederlands. Dit kunt u eenvoudig aanpassen door in My Esri te kiezen voor ‘My profile’ > ‘Edit language settings’ > Zet de taalinstellingen op ‘Dutch – Nederlands’. My Esri zal vanaf nu in het Nederlands getoond worden.
Artikelen met meer informatie
Via esri.nl heeft u toegang tot meer informatie over de mogelijkheden van ArcGIS en de extra’s die Esri u biedt.
- Supportvraag: In dit artikel vindt u hoe u een vraag aan onze supportafdeling kunt stellen.
- Opleidingsinformatie: hier vindt u meer informatie over onze opleidingen.
- Technische artikelen: op deze overzichtspagina vindt u tips, tricks en handleidingen omtrent onze producten.
- Evenementenoverzicht
- Algemene voorwaarden van Esri Nederland