Digitale transformatie

Een nieuwe aanpak van werken, door wat data te bieden heeft.

Dat big data veel te bieden heeft is een bekend gegeven. Veel CIO's en informatiebeheerders gebruiken inzichten uit data om snel de juiste beslissingen te kunnen nemen. De succesvolste organisaties veranderen echter de kern van hun werk door gebruik te maken van de belangrijkste dimensie van data: locatie.

 

 

 

De kracht van wat locatie laat zien

Het ontdekken van de kracht van locatiegegevens is belangrijk voor organisaties. Waarom? Omdat er veel, heel veel data wordt gegenereerd: miljarden apparaten zijn gekoppeld aan mensen, producten, en plaatsen. Er is ook behoefte aan meer data, want gegevens zorgen ervoor dat we weten op welke elementen we kunnen sturen om een beter resultaat te bereiken. Data is een fundamenteel onderdeel van de digitale transformatie en locatiegegevens geven nieuwe inzichten.

Fabrikanten

Fabrikanten gebruiken realtime locatiegegevens om hun supply chain informatie te optimaliseren, inclusief bezorgingsnetwerken, voorraadmanagement, routeselectie, logistiek, reacties op storingen, voorspellende intelligentie, en het volgen van bewegende assets.

Retail

Retailers verkrijgen competitieve voorsprong door klantanalyses, voorraadmanagement, marktanalyses, marketing en het ontwikkelen van nieuwe producten te baseren op locatiegegevens.

Utilities

Utilities gebruiken digitale kaarten om data van onder meer sensoren en sociale media inzichtelijk te maken op een kaart om te reageren op netwerkproblemen, assets te managen, toekomstige risico's te identificeren, en proactief te communiceren met klanten.

Overheid

Bestuurders bij gemeenten, provincies, en het Rijk wenden zich tot direct-te-gebruiken kaarten om te begrijpen wat er op dit moment gebeurt en te voorspellen, in plaats van afhankelijk te zijn van speculaties en eerdere ervaringen.

Het aanjagen van de digitale transformatie met een Geografisch Informatie Systeem

In een verbonden, mobiele wereld is locatie het ultieme referentiepunt. De meeste informatie heeft betrekking op een locatie. Een Geografisch Informatie Systeem (GIS) is daarom een goed middel om data op te slaan, te analyseren en te delen. Door statische spreadsheets om te zetten naar interactieve, realtime kaarten en dashboards zijn we in staat om een zichtbare digitale tweeling van de wereld te maken, waarin alle informatie over onze wereld is vastgelegd.

Wat kenmerkt de digitale leiders van vandaag?

Focus op de gebruiker

Het gaat steeds meer om de vraag van de gebruiker en steeds minder om de data daaronder. En elke vraag verdient een antwoord: overal, altijd en op elk device.

Wendbaar

Veranderen is nodig om big data aan te kunnen. Afdelingen, teams en medewerkers moeten agile werken om snel te reageren op veranderingen.

Innovatief

Innovatie zit niet meer in achterkamers van de organisatie. Innovatie is onderdeel van het proces; het gebeurt terwijl je werkt.

       

Opnieuw kijken naar business- en klantrelaties


Een essentieel element in het bereiken van de digitale transformatie is nuttige kennis kunnen verkrijgen uit de gigantische hoeveelheden data. De digitale transformatie gaat over het verkrijgen van betere informatie en realtime inzichten om zo betere besluiten te kunnen nemen, betere resultaten te bereiken, en dat allemaal sneller dan ooit denkbaar was.
 

Leer hoe locatie-technologie uw organisatie kan helpen


Esri ontwikkelt de krachtigste geografische analyse-software die wereldwijd beschikbaar is. We ondersteunen organisaties al bijna 50 jaar met het ontdekken en gebruiken van de volledige capaciteit van hun data en het digitaal transformeren. Lees ons kosteloze e-book: 
Over de digitale transformatie. Hierin leest u onze visie en hoe 6 organisaties uit 6 verschillende sectoren gebruik maken van de kracht van locatiegegevens. 

Download het e-book

Meer informatie over Digitale transformatie?