Skip to Content

Digitale transformatie

Een nieuwe aanpak van werken, door wat data te bieden heeft.

Dat big data veel te bieden heeft is een bekend gegeven. Veel CIO's en informatiebeheerders gebruiken inzichten uit data om snel de juiste beslissingen te kunnen nemen. De succesvolste organisaties veranderen echter de kern van hun werk door gebruik te maken van de belangrijkste dimensie van data: locatie.

 

 

 

De kracht van wat locatie laat zien

Het ontdekken van de kracht van locatiegegevens is belangrijk voor organisaties. Waarom? Omdat er veel, heel veel data wordt gegenereerd: miljarden apparaten zijn gekoppeld aan mensen, producten, en plaatsen. Er is ook behoefte aan meer data, want gegevens zorgen ervoor dat we weten op welke elementen we kunnen sturen om een beter resultaat te bereiken. Data is een fundamenteel onderdeel van de digitale transformatie en locatiegegevens geven nieuwe inzichten.

Schiphol

Schiphol

Schiphol wil de beste digitale luchthaven ter wereld worden. Geo-informatie krijgt daarbij een steeds belangrijkere rol, bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van de nieuwe Schiphol-app en het beheer van ruim vijftigduizend assets.

Meer over de aanpak

Kadaster

Kadaster

De directie Geo- en Vastgoedinformatie & Advies (GVA) van het Kadaster werkt aan de levering van betrouwbare geo-informatie van Nederland, waaronder de topografische kaart. De snelheid is technisch gezien te danken aan het proces van automatische generalisatie.

Meer over de aanpak

WML

WML

Waterleiding Maatschappij Limburg (WML) is de drinkwaterleverancier van de huishoudens en bedrijven in de provincie Limburg. Het bedrijf heeft de samenwerking met ketenpartners, waaronder gemeenten en veiligheidregio’s verandert door het gebruik van ArcGIS.

Lees over de aanpak

SmartZwolle

SmartZwolle

Zwolle is gekozen tot 'slimste stad' van Nederland. De gemeente stelde zichzelf de vraag: hoe zet je een enorme hoeveelheid aan informatie (big data) in om belangrijke beleidsvragen te beantwoorden?

Het aanjagen van de digitale transformatie met een Geografisch Informatie Systeem

In een verbonden, mobiele wereld is locatie het ultieme referentiepunt. De meeste informatie heeft betrekking op een locatie. Een Geografisch Informatie Systeem (GIS) is daarom een goed middel om data op te slaan, te analyseren en te delen. Door statische spreadsheets om te zetten naar interactieve, realtime kaarten en dashboards zijn we in staat om een zichtbare digitale tweeling van de wereld te maken, waarin alle informatie over onze wereld is vastgelegd.

Wat kenmerkt de digitale leiders van vandaag?

Focus op de gebruiker

Het gaat steeds meer om de vraag van de gebruiker en steeds minder om de data daaronder. En elke vraag verdient een antwoord: overal, altijd en op elk device.

Wendbaar

Veranderen is nodig om big data aan te kunnen. Afdelingen, teams en medewerkers moeten agile werken om snel te reageren op veranderingen.

Innovatief

Innovatie zit niet meer in achterkamers van de organisatie. Innovatie is onderdeel van het proces; het gebeurt terwijl je werkt.

       

Opnieuw kijken naar business- en klantrelaties


Een essentieel element in het bereiken van de digitale transformatie is nuttige kennis kunnen verkrijgen uit de gigantische hoeveelheden data. De digitale transformatie gaat over het verkrijgen van betere informatie en realtime inzichten om zo betere besluiten te kunnen nemen, betere resultaten te bereiken, en dat allemaal sneller dan ooit denkbaar was.
 

Leer hoe locatie-technologie uw organisatie kan helpen


Esri ontwikkelt de krachtigste geografische analyse-software die wereldwijd beschikbaar is. We ondersteunen organisaties al bijna 50 jaar met het ontdekken en gebruiken van de volledige capaciteit van hun data en het digitaal transformeren. Lees ons kosteloze e-book: 
Over de digitale transformatie. Hierin leest u onze visie en hoe 6 organisaties uit 6 verschillende sectoren gebruik maken van de kracht van locatiegegevens.