Wie gebruikt Location Intelligence?
Meer dan 90% van alle organisaties gelooft dat Location Intelligence cruciaal is voor hun succes. Ze gebruiken geografische data en ruimtelijke analyses om diepere inzichten te verkrijgen, betere beslissingen te nemen en nauwkeuriger de toekomst te voorspellen. Toepassingen van Location Intelligence zijn overal terug te vinden: van het vinden van de beste nieuwe retail-locatie tot aan het oplossen van grote verkeersproblemen.
Ontdek de waarde van locatie technologie
Organisaties hebben toegang tot enorme hoeveelheden data, inclusief verschillende vormen geografische data. De best concurrerende bedrijven begrijpen dat locatiegegevens zorgen voor unieke inzichten: patronen, relaties en trends die een betere besluitvoering drijven.
Ontdek hoe Location Intelligence groei drijft en de digitale transformatie ondersteunt in deze e-books: Putting AI and Location Intelligence to Work, Making Sense of Digital Transformation, and Making the Most of the Internet of Things.
Inzicht is verbonden aan locatie
De meeste data is verbonden aan een fysieke locatie. Deze locatie biedt niet enkel een rode lijn in verschillende databronnen, het leidt ook tot de meest impactvolle inzichten. Vooruitstrevende organisaties maken gebruik van location analytics om business problemen op te lossen en nieuwe kansen te identificeren. Location Intelligence is een cruciale toevoeging aan business intelligence tools.
Een geografisch informatiesysteem (GIS) is technologie dat een framework biedt voor het beheren, visualiseren, analyseren en begrijpen van locatie-informatie. GIS kent zijn oorsprong in de geografische wetenschap en helpt organisaties betere inzichten te krijgen door verschillende soorten data te integreren.
ARTIKEL
Hoe datagestuurd werken John Deere marktleider maakt
WhereNext Magazine
John Deere zet marktontwikkeling maximaal in met behulp van Artificial Intelligence en geografische gegevens.
ARTIKEL
In de praktijk: leiders maken gebruik van Location Intelligence
WhereNext Magazine
Ontdek het verhaal van twee organisaties die Location Intelligence actief gebruiken op C-niveau om zo een concurrentievoordeel te behalen.
ARTIKEL
NextTech: Artificial Intelligence in Business
WhereNext Magazine
AI en Location Intelligence gaan hand in hand en spelen een belangrijke rol bij veel organisaties in verschillende sectoren.
STORYMAP
In de praktijk: doelmarkt index bepalen
Location Intelligence
In retail en detailhandel wordt Location Analytics steeds vaker gebruikt voor het berekenen van een doelmarkt index van het (potentiële) klantenlandschap. De resultaten hiervan kunnen gebruikt worden voor bijvoorbeeld site selection. Deze Story Map neemt u mee in hoe de doelmarkt index van een gebied kan worden bepaald.