Skip to Content

Wat is Location Intelligence?


Location Intelligence (LI) is het verzamelen, visualiseren en analyseren van geografische data om strategische inzichten te verkrijgen en zo complexe business uitdagingen op te lossen. Door verschillende lagen data toe te voegen aan een slimme kaart, bouwen organisaties Location Intelligence op: ze begrijpen waarom iets gebeurt op een specifieke plaats. Een groot aantal organisaties maakt Location Intelligence integraal onderdeel van hun digitale transformatie en laat zich daarbij ondersteunen door de beste technologie.

Wie gebruikt Location Intelligence?

Meer dan 90% van alle organisaties gelooft dat Location Intelligence cruciaal is voor hun succes. Ze gebruiken geografische data en ruimtelijke analyses om diepere inzichten te verkrijgen, betere beslissingen te nemen en nauwkeuriger de toekomst te voorspellen. Toepassingen van Location Intelligence zijn overal terug te vinden: van het vinden van de beste nieuwe retail-locatie tot aan het oplossen van grote verkeersproblemen.

Ontdek de waarde van locatie technologie


Organisaties hebben toegang tot enorme hoeveelheden data, inclusief verschillende vormen geografische data. De best concurrerende bedrijven begrijpen dat locatiegegevens zorgen voor unieke inzichten: patronen, relaties en trends die een betere besluitvoering drijven.

Ontdek hoe Location Intelligence groei drijft en de digitale transformatie ondersteunt in deze e-books: Putting AI and Location Intelligence to WorkMaking Sense of Digital Transformation, and Making the Most of the Internet of Things.

 

Inzicht is verbonden aan locatie


De meeste data is verbonden aan een fysieke locatie. Deze locatie biedt niet enkel een rode lijn in verschillende databronnen, het leidt ook tot de meest impactvolle inzichten. Vooruitstrevende organisaties maken gebruik van location analytics om business problemen op te lossen en nieuwe kansen te identificeren. Location Intelligence is een cruciale toevoeging aan business intelligence tools.

Een geografisch informatiesysteem (GIS) is technologie dat een framework biedt voor het beheren, visualiseren, analyseren en begrijpen van locatie-informatie. GIS kent zijn oorsprong in de geografische wetenschap en helpt organisaties betere inzichten te krijgen door verschillende soorten data te integreren. 

0:00

Location Intelligence toegepast

Walgreens


Walgreens maakt gebruik van Location Intelligence om locaties te plannen, klanten beter te begrijpen en sales trends te analyseren.

ARTIKEL

WhereNext Magazine

John Deere zet marktontwikkeling maximaal in met behulp van Artificial Intelligence en geografische gegevens.

ARTIKEL

WhereNext Magazine

Ontdek het verhaal van twee organisaties die Location Intelligence actief gebruiken op C-niveau om zo een concurrentievoordeel te behalen.

ARTIKEL

WhereNext Magazine

AI en Location Intelligence gaan hand in hand en spelen een belangrijke rol bij veel organisaties in verschillende sectoren.

STORYMAP

Location Intelligence

In retail en detailhandel wordt Location Analytics steeds vaker gebruikt voor het berekenen van een doelmarkt index van het (potentiële) klantenlandschap. De resultaten hiervan kunnen gebruikt worden voor bijvoorbeeld site selection. Deze Story Map neemt u mee in hoe de doelmarkt index van een gebied kan worden bepaald.

Forrester Wave benoemt Esri als leider in Location Intelligence

Ontdek hoe innovatieve organisaties de kracht van locatie gebruiken

Making Sense of Digital Transformation
Hoe kunnen organisaties in verschillende sectoren gebruik maken van locatie om groei te drijven?
Lees het e-book (en)
Making the Most of the Internet of Things
Hoe kunnen organisaties real-time locatie-technologie gebruiken om het maximale te halen uit IoT data?
Lees het e-book (en)
Putting AI and Location Intelligence to Work
Ontdek hoe organisaties de voorspellende kracht van AI en Location Intelligence inzetten.
Lees het e-book (en)

Verder lezen? Download het Location Intelligence e-book